Montessori yaklaşımının temelleri fizikçi ve eğitimci olan Dr. Maria Montessori
tarafından atılmıştır. Günümüzde Montessori yaklaşımı birçok ülkede
okul öncesinde ve ilköğretimde bir eğitim modeli olarak uygulanmaktadır.
Montesorri yaklaşımının temeli bireysel eğitime dayanır. Yetişkinin
çocuğun gelişim sürecinde yapabileceği tek şey çocuğun önündeki
engelleri kaldırmak ve onun ihtiyaçlarını karşılamaktır. Bu yaklaşımda
her çocuğun kendine özgü bir birey olduğu ve kendi kapasitesi
doğrultusunda öğrenebildiği kabul edilir. Çocuklara araştırma, deneme,
hatalar yapma ve bunları kendi kendilerine düzeltebilmeleri için
fırsatlar tanınmalıdır. Eğitim çocuğun sahip olabileceği deneyimleri
zenginleştirme ve tecrübelerini ilerletme yönünde ona olanaklar
sunulmasıyla mümkün olabilir.
Bu yaklaşımda öğretilecek olan bilgiler,
çocukların anlayabileceği düzeyde somutlaştırılır ve ezber kaygısı
olmadan öğrenilmeleri için de bir takım yöntem ve materyallerle sunulur.
Farklı duyu organları ile materyallerin çeşitli özelliklerini
keşfetmeleri, öğrenmeleri için çocuklara özgür ve rahatlatıcı bir ortam
sunulur. Çocuklara ihtiyacı olan çevreyi sağlamak ve o çevre içerisinde
bağımsız bir şekilde öğrenmesine olanak sunmak esas alınır. Montessori
yaklaşımında gerçeklik ve doğallık büyük önem taşır.
Türkiye£de şuan sadece anaokulu olan montessori eğitim sistemli okulun,ilkokul kısmının açılması için çaba sarfediliyormuşş.daha detaylı bili için buraya tıklayınn.
No comments:
Post a Comment